Jak se liší ceny na trhu

Jak se liší ceny na trhu

V následujícím příspěvku se zabýváme nedávnou zkušeností při výběru dodavatele našeho vlastního projektu – softwarového řešení na míru. V článku nejsou zobrazeny úplné informaci vzhledem k tomu, že projekt stojí před ostrým spuštěním.

Pro náš nový projekt, který se týká softwarového řešení na míru,  jsme zpracovali výběrové řízení. Oslovili jsme několik českých a zahraničních firem, které dostaly základní popis aplikace včetně všech relevantních požadavků na funkčnost.

Tvrdíme, že pro nezkušené a nezasvěcené osoby je výběr vhodné firmy velmi náročný. Obecné podmínky jsou velmi podobné, nicméně finanční představy se liší. To se nám potvrdilo i v tomto případě.

Abychom byli maximálně korektní, nebudeme uvádět jména oslovených obchodních partnerů ani vítěznou nabídku. V žádném případě také netvrdíme, že softwarové řešení je záležitostí jednoduchou a cena tvoří jediné kritérium výběru dodavatele. Nicméně určitým vodítkem je pro každého nakupujícího ať chce nebo nechce. Posuďte sami.

Na následujícím grafu vidíte graf s 20 nabídkami. Ve sloupcích je uvedena požadovaná suma a červenou křivkou doba dodání.

Nejčastější požadovanou částkou byly nabídky okolo 50 000 Kč. Převážná část těchto nabídek pocházela ze zahraničí, především z Indie. Komunikace se společnostmi z východu (Indie, Pakistán, Čína) je velmi specifická a podobá se spíše handlování na trhu. Čím více se blížíte finální dohodě, tím více se oddalujete od původní ceny, termínu i nabídek. Po několika takových jednáních jsme dospěli k závěru, že nabídky z východní části světa se vyplatí až pro velmi výrazně nákladné projekty. Získané zkušenosti využijeme pro zpracování IT projektů i pro naše klienty.

Publikováno dne: 10. 2. 2012 v kategorii Analýza, hodnocení a výběr dodavatelů

Líbí se Vám obsah této stránky? Podělte se o ni s přáteli.



Mohlo by Vás zajímat

Žádanost konzultačních služeb trvale roste

Behěm posledních dvou dekád trvale rostla poptávka po konzultačních službách, naproti tomu právní služby zaznamenaly pouze mírný růst až stagnaci.

Od záměru k podnikatelskému plánu

Zarovka

Podnikatelský plán je základní výchozí dokument a zdroj informací před zahájení i v průběhu podnikání. Mnoho podnikateli je podceňován, zároveň mnoho podnikatelům zpracování podnikatelského plánu ušetřilo peníze včasným upozorněním na rizika. Proč je důležité mít zpracovaný podniaktelský plán?

Malé a střední firmy ve středu pozornosti

worker

Nová doba si žádá nové přístupy. Pod značkou Contrust nabízíme komplexní poradenství pro malé a střední firmy od úvodní analýzy až po realizaci řešení.

Contrust Group s.r.o.

© Contrust Group s.r.o.

IČ: 293 89 526 (vedená u rejstříkového soudu v Ostravě, spisová značka: C 45593)

Vedení společnosti

Ing. Marek Habrnal

Mobil: +420 775 583 783

marek.habrnal@contrust.cz