Jak se liší ceny na trhu

Jak se liší ceny na trhu

V následujícím příspěvku se zabýváme nedávnou zkušeností při výběru dodavatele našeho vlastního projektu – softwarového řešení na míru. V článku nejsou zobrazeny úplné informaci vzhledem k tomu, že projekt stojí před ostrým spuštěním.

Pro náš nový projekt, který se týká softwarového řešení na míru,  jsme zpracovali výběrové řízení. Oslovili jsme několik českých a zahraničních firem, které dostaly základní popis aplikace včetně všech relevantních požadavků na funkčnost.

Tvrdíme, že pro nezkušené a nezasvěcené osoby je výběr vhodné firmy velmi náročný. Obecné podmínky jsou velmi podobné, nicméně finanční představy se liší. To se nám potvrdilo i v tomto případě.

Abychom byli maximálně korektní, nebudeme uvádět jména oslovených obchodních partnerů ani vítěznou nabídku. V žádném případě také netvrdíme, že softwarové řešení je záležitostí jednoduchou a cena tvoří jediné kritérium výběru dodavatele. Nicméně určitým vodítkem je pro každého nakupujícího ať chce nebo nechce. Posuďte sami.

Na následujícím grafu vidíte graf s 20 nabídkami. Ve sloupcích je uvedena požadovaná suma a červenou křivkou doba dodání.

Nejčastější požadovanou částkou byly nabídky okolo 50 000 Kč. Převážná část těchto nabídek pocházela ze zahraničí, především z Indie. Komunikace se společnostmi z východu (Indie, Pakistán, Čína) je velmi specifická a podobá se spíše handlování na trhu. Čím více se blížíte finální dohodě, tím více se oddalujete od původní ceny, termínu i nabídek. Po několika takových jednáních jsme dospěli k závěru, že nabídky z východní části světa se vyplatí až pro velmi výrazně nákladné projekty. Získané zkušenosti využijeme pro zpracování IT projektů i pro naše klienty.

Publikováno dne: 10. 2. 2012 v kategorii Analýza, hodnocení a výběr dodavatelů

Líbí se Vám obsah této stránky? Podělte se o ni s přáteli.



Mohlo by Vás zajímat

Identifikace a analýza struktury procesů

2. díl seriálu Zavádíme efektivní řízení procesů do firmy. Dozvíte se, jak identifikovat procesy a analyzovat jejich vztahy ve firmě tak, abychom s nimi mohli dále pracovat a optimalizovat.

Tvorba internetového obchodu na klíč

Nákupní košík

Pro jednoho z našich klientů jsme zajišťovali vytvoření internetového obchodu na míru jeho potřebám. Klient se nemusel starat o průběh realizace, protože jsme mu pravidelně reportovali průběh prací a mohl se tak zaměřit na navazování obchodních styků s dodavateli. Celý proces od myšlenky po spuštění eshopu se značně urychlil.

Budoucnost ekonomiky stojí na malých a středních firmách

Bylo prokázáno, že malé a střední firmy jsou ve své činnosti efektivnější než firmy velké, skrývají obrovský inovační potenciál a mohou těžit z mnoha dalších předností

Contrust Group s.r.o.

© Contrust Group s.r.o.

IČ: 293 89 526 (vedená u rejstříkového soudu v Ostravě, spisová značka: C 45593)

Vedení společnosti

Ing. Marek Habrnal

Mobil: +420 775 583 783

marek.habrnal@contrust.cz