Jak se liší ceny na trhu

Jak se liší ceny na trhu

V následujícím příspěvku se zabýváme nedávnou zkušeností při výběru dodavatele našeho vlastního projektu – softwarového řešení na míru. V článku nejsou zobrazeny úplné informaci vzhledem k tomu, že projekt stojí před ostrým spuštěním.

Pro náš nový projekt, který se týká softwarového řešení na míru,  jsme zpracovali výběrové řízení. Oslovili jsme několik českých a zahraničních firem, které dostaly základní popis aplikace včetně všech relevantních požadavků na funkčnost.

Tvrdíme, že pro nezkušené a nezasvěcené osoby je výběr vhodné firmy velmi náročný. Obecné podmínky jsou velmi podobné, nicméně finanční představy se liší. To se nám potvrdilo i v tomto případě.

Abychom byli maximálně korektní, nebudeme uvádět jména oslovených obchodních partnerů ani vítěznou nabídku. V žádném případě také netvrdíme, že softwarové řešení je záležitostí jednoduchou a cena tvoří jediné kritérium výběru dodavatele. Nicméně určitým vodítkem je pro každého nakupujícího ať chce nebo nechce. Posuďte sami.

Na následujícím grafu vidíte graf s 20 nabídkami. Ve sloupcích je uvedena požadovaná suma a červenou křivkou doba dodání.

Nejčastější požadovanou částkou byly nabídky okolo 50 000 Kč. Převážná část těchto nabídek pocházela ze zahraničí, především z Indie. Komunikace se společnostmi z východu (Indie, Pakistán, Čína) je velmi specifická a podobá se spíše handlování na trhu. Čím více se blížíte finální dohodě, tím více se oddalujete od původní ceny, termínu i nabídek. Po několika takových jednáních jsme dospěli k závěru, že nabídky z východní části světa se vyplatí až pro velmi výrazně nákladné projekty. Získané zkušenosti využijeme pro zpracování IT projektů i pro naše klienty.

Publikováno dne: 10. 2. 2012 v kategorii Analýza, hodnocení a výběr dodavatelů

Líbí se Vám obsah této stránky? Podělte se o ni s přáteli.



Mohlo by Vás zajímat

Malým a středním podnikům schází růstové cíle

Rychlomer

Dlouhodobý úspěch firmy závisí na schopnosti dlouhodobého udržitelného růstu. V současnosti však u malých a středních firem převažují udržovací cíle a růst firmy je utlačen do pozadí.

Rok 2014 přinese citelné zdražení komodit

Dle informací Hospodářských novin z 1. Února 2012 přinese rok 2014 výrazné zdražení komodit, především uhlí a topných olejů. Ministerstvo financí totiž připravuje "uhlíkovou" daň. Pokud bude schválena, hrozí až poloviční nárůst ceny uhlí.

Jaké vlastnosti by měl mít úspěšný podnikatel?

Studie americké výzkumné společnosti Target Training International poukázala na vlastnosti tzv. „serial entrepreneurs“. Kdo je „serial entrepeneur“ a v jakých vlastnostech převyšuje okolí se dozvíte v článku.

Contrust Group s.r.o.

© Contrust Group s.r.o.

IČ: 293 89 526 (vedená u rejstříkového soudu v Ostravě, spisová značka: C 45593)

Vedení společnosti

Ing. Marek Habrnal

Mobil: +420 775 583 783

marek.habrnal@contrust.cz