Inovace internetových stránek je důležitá, proč?

Inovace internetových stránek je důležitá, proč?

V dnešním článku se zaměříme na téma, které je stále aktuální a v podstatě nestárne. Proč je důležitá inovace internetových stránek a proč je nezbytné k tomuto kroku přistupovat stejně jako ke každé jiné inovaci či modernizaci nebo novému nákupu a to obzvláště v marketingu?

Úspěšné firmy mají mnoho společného

Globálně známé a hlavně úspěšné firmy mají mnoho společných činitelů dosaženého úspěchu. Jedněmi z klíčových faktorů jsou nesporně schopnost a ochota neustále inovace, neustálé se učení něčemu novému, nastolování a následování trendů, modernizace s touhou zaujmout zákazníka a uspět na trhu, nové nástroje v marketingu a mnoho dalších. V moderních době již nestačí pouze inovovat samotný produkt nebo službu, nutné je k celému podnikání přistupovat komplexněji. Z tohoto důvodu můžeme mluvit o inovaci marketingu a inovace internetových stránek je jeho nedílnou a nezbytnou součástí.

Proč modernizujeme a inovujeme?

Proč podnikatelé a živnostníci čas od času modernizují kancelářské vybavení, počítačovou techniku, kupují nové ošacení, stávající výrobky balí do nových obalů či obnovují vozový park? Kromě toho, že chtějí zvýšit svůj užitek plynoucí z něčeho nového s lepšími vlastnostmi, často chtějí především udělat dobrý dojem na své zákazníky, obchodní partnery a širokou veřejnost. Nikdo se nad výše uvedenými věcmi nepozastavuje a jen velmi málo podnikatelů Vám bude tvrdit, že nevnímají rozdíl, jestli jdou za klientem v zašlé košili nebo se váží cestu ve 12 let starém automobilu. Skutečně ale věřte, že zákazník takovou image vnímá velmi citlivě.

Jen málokdo se může chlubit stálou poptávkou…

Výše uvedené neplatí vždy a pro všechny. Existuje mnoho oborů, výrobků a služeb, které jsou natolik ojedinělé, kvalitní, zaběhlé a spolehlivé, že jejich výbornou image není potřeba zásadně a nákladně marketingově podporovat. Na mysli máme především luxusní a exkluzivní výrobky a služby, či výrobky a služby, které dokáží pokrýt jen omezenou velikost poptávky. Typicky jde o výrobu šperků a luxusního oblečení, vybrané automobilky, právnické kanceláře, restaurace, ale i lékařské ordinace a soukromé lékaře, kadeřnictví, kosmetiky či drobné výrobce, zemědělce apod. Všechny tyto podnikatelské subjekty spojuje, že nejlepším marketingem jsou vlastnosti a charakteristiky jejich samotných výrobků a služeb. Pochopitelně to neznamená, že v takové situaci není nutné inovovat marketing, ale minimálně je nutné k němu přistupovat více individuálně a často s menším množstvím marketingových nástrojů.

Který marketingový nástroj je ale bez diskuze důležitý pro všechny?

Ať se řádíte do jakékoliv skupiny, tedy na trhu máte jako většina podnikatelských subjektů velkou konkurenci a čelíte převisu nabídky nad poptávkou nebo nabízíte exkluzivní produkty a služby a poptávku nestíháte uspokojovat, využíváte minimálně jeden stejný nástroj pro hromadné oslovení zákazníka – internetovou prezentaci, čili vlastní internetové stránky.

Je inovace internetových stránek něco odlišného?

Vůbec ne, ba naopak. Již jsme si řekli, že lidé naprosto běžně inovují, aniž by se nad touto skutečností pozastavovali. A je to tak správně. Proč ale spoustu firem nepraktikuje stejný přístup při inovaci internetových stránek? Pokud se zeptáte majitelů a provozovatelů 4, 6 nebo v krajních případech dokonce 10 let starých internetových stránek, jestli uvažují o změně, o modernizaci – většinou odpoví, že ne. Na otázku proč velmi pravděpodobně odpoví, že již webové stránky mají a to jim stačí – a to je kámen úrazu. Zamyslete se nad touto odpovědí v kontextu již napsaného. Je logické neustále věnovat pozornost pouze inovacím a nákupu nových výrobků a služeb, které zasáhnou jen velmi úzký okruh uživatelů? Ne, opravdu není.

Využijte našich služeb v oblasti tvorby a inovace internetových stránek. Jste-li majitelem realitní kanceláře, navštivte ukázkovou stránku webového řešení pro reaitní kanceláře a kontaktujte nás!

Efektivní marketingový nástroj

Podnikatelé by měli o to více věnovat pozornost nástroji, který je globální, dostupný 24 hodin denně 365 dnů v roce, a který ve vyspělých zemích slouží jako základní zdroj pro hledání všech typů informací. Tímto nástrojem je internet, přesněji řečeno oficiální internetová prezentace produktu nebo nabízené služby.

Co se stane, jestliže zákazník přijde do vaší kanceláře, která bude na ne zrovna atraktivní adrese,  téměř nezařízena, vybavena nevkusně, nemoderně, případně bude v zákazníkovi vzbuzovat dojem, že uspořádání vašich pracovních pomůcek je chaotické? Vaše startovní pozice v dané situace není snazší než před domluvením osobní schůzky, získání kontaktu nebo doporučení od známého, ale právě naopak – již velmi obtížně budete napravovat první špatný dojem. Nic na tom v dané chvíli nezmění ani fakt, že kvalita vámi nabízeného produktu nebo služby je na velmi vysoké úrovni.

To samé platí i o internetové prezentaci. V jednom se internet ale opravdu liší. Špatný první dojem může nabýt desítky až stovky návštěvníků v jedné minutě a to hlavní – v takovém případě již často nemáte možnost sjednat nápravu a osobně přesvědčit potenciálního zákazníka, že první dojem je v tom případě klamný. A co se stane pak? Zákazník vaše stránky opustí a za 10 minut najde konkurenci, které na prvním dojmu a na zákaznícím záleží, protože má pěkné a moderní stránky. Stále máte pocit, že inovace internetových stránek nemá smysl a že vaše stávající stránky jsou dostatečné?…

Nejčastější omyly a chyby podnikatelů v oblasti vlastní internetové prezentace

  • internetové stránky již máme a stačí nám
  • do internetových stránek jsme investovali teprve před 5 lety
  • podnikatelé si myslí, že mají stálý okruh zákazníků a nepřipouštějí si, že mladí lidé, jejichž kupní síla roste, považují internet za nezbytnou součást profesního i osobního života
  • investice do internetových stránek se nám nevrátí
  • podnikatelé neuvažují ani vedlejší efekty, které plynou z moderních internetových stránek – snadná obsluha a zvýšení efektivity správy
  • podnikatelé nedokážou vidět dlouhodobý efekt z moderní internetové prezentace
  • podnikatelé nechtějí čelit změnám, byť mnoho společností dodává řešení internetových stránek na klíč včetně neomezené správy a péči o jejich fungování

Publikováno dne: 27. 8. 2012 v kategoriích Marketing, Podnikové poradenství

Líbí se Vám obsah této stránky? Podělte se o ni s přáteli.



Mohlo by Vás zajímat

Motivujete a odměňujete (nejen) obchodníky správně?

bankovka

Jak správně navrhnout motivační systém? Podělíme se s vámi o několik tipů, které pomohou plnit prodejní cíle a udržet motivaci dlouhodobě na vysoké úrovni.

Identifikace a analýza struktury procesů

2. díl seriálu Zavádíme efektivní řízení procesů do firmy. Dozvíte se, jak identifikovat procesy a analyzovat jejich vztahy ve firmě tak, abychom s nimi mohli dále pracovat a optimalizovat.

Povinnost registrace k DPH

paragraf

Povinnost registrace k dani z přidané hodnoty je často opomíjeným tématem. Víte, kdy vzniká firmě povinnost registrace k DPH? Tento článek shrnuje ve stručnosti základní fakta, která by měl každý podnikatel vědět.

Contrust Group s.r.o.

© Contrust Group s.r.o.

IČ: 293 89 526 (vedená u rejstříkového soudu v Ostravě, spisová značka: C 45593)

Vedení společnosti

Ing. Marek Habrnal

Mobil: +420 775 583 783

marek.habrnal@contrust.cz