Vliv internetu na Vaše podnikání dále poroste

Vliv internetu na Vaše podnikání dále poroste

Podnikatelé a malé firmy by neměli podceňovat rostoucí vliv internetu, chtějí-li obstát v tvrdé konkurenci. Dle aktuálních dat Češi na internetu nejen vyhledávají informace, ale především stále více utrácí.

Internetová ekonomika roste v Česku nejrychleji

Ve srovnání s nejvyspělejšími zeměmi EU u nás roste podíl online byznysu na celkovém HDP nejrychleji. Počet eshopů na hlavu u nás neobvykle vysoký. Nedávný boom slevových serverů potvrdil, že internetové trendy se u nás často projeví mnohem více, než v okolních zemích.

Neztrácejte čas, konkurence také nepočká

Nabízíte již svým stávajícím nebo potenciálním zákazníkům vhodné informace nebo i produkty také přes internet? Nebo rozhodnutí využít četných výhod internetu odkládáte a myslíte si, že zákazníci internet nevyžadují? To může být kritický omyl s neblahými důsledky v budoucnu.

Ale samotná existence firemních webových stránek nebo elektronického obchodu nemusí stačit, pokud řešení není dostatečně kvalitní a nenabízí zákazníkům přidanou hodnotu.

Internetový boom zvyšuje nároky na kvalitu Vašich internetových aktivit

Skutečně velké množství eshopů a internetových stránek bez zjevného smyslu existence kladou velké nároky na ty, kteří to myslí s podnikáním vážně. Odborně provedená analýza internetových stránek napoví, kde máte slabiny a jak se s nimi vypořádat, a naopak na jakých silných stránkách stavět. Firemní webová prezentace může nové zákazníky získat, ale také ztratit!

Roli internetového marketingu v marketingovém mixu potvrzují rostoucí investice

Dle Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) směřuje do internetu třetí největší objem investic na marketingové aktivity firem, po televizi a tisku. Ovšem výhodou internetu je jeho dostupnost i malým a středním podnikům, měřitelnost efektů a zacílení na konkrétní zákatnické skupiny.

Zlepšete služby svým zákazníkům rychle a levně

Jestli jste doposud pochybovali, že můžete inovací nějak zvýšit odbyt a spokojenost zákazníkům, tak vězte, že prvotní pochyby jsou jen důsledkem obecné nevole lidí něco měnit. Nemusíte hned začít něco prodávat po internetu, důležité je začít s poskytováním vhodných informací, jak po stránce obsahu, tak množství. Jaké výhody svým současným a potenciálním zákazníkům můžete nabídnout?

  • Pohodlí při vyhledávání informací,
  • možnost srovnání s konkurenčními nabídkami,
  • úsporu času a nákup bez nutnosti fyzické přítomnosti v obchodě,
  • přehlednou nabídku zboží a služeb na jednom místě,
  • interaktivní nástroje pro komunikaci,
  • možnost vyjádřit zákaznické názory a reference,
  • nabídku souvisejících výrobků (tzv. cross-selling) nebo výrobků obdobných, ale lepších (up-selling).

A začít můžete ihned.

 

 

Zdroje:

  • http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-55394800-cesko-ma-v-evrope-nejrychleji-rostouci-internetovou-ekonomiku-a-obchodnici-nechteji-zaspat
  • http://byznys.ihned.cz/osobni-finance/c1-54991650-cesko-je-e-shopovou-velmoci-internetove-obchody-vygeneruji-37-miliard-obratu
  • http://www.spir.cz/internetova-reklama-nadale-poroste-i-v-roce-2012

Publikováno dne: 15. 4. 2012 v kategorii Trendy

Líbí se Vám obsah této stránky? Podělte se o ni s přáteli.



Mohlo by Vás zajímat

Žádanost konzultačních služeb trvale roste

Behěm posledních dvou dekád trvale rostla poptávka po konzultačních službách, naproti tomu právní služby zaznamenaly pouze mírný růst až stagnaci.

Contrust Group s.r.o.

© Contrust Group s.r.o.

IČ: 293 89 526 (vedená u rejstříkového soudu v Ostravě, spisová značka: C 45593)

Vedení společnosti

Ing. Marek Habrnal

Mobil: +420 775 583 783

marek.habrnal@contrust.cz