Podnikatelé a malé firmy by neměli podceňovat rostoucí vliv internetu, chtějí-li obstát v tvrdé konkurenci. Dle aktuálních dat Češi na internetu nejen vyhledávají informace, ale především stále více utrácí.
Ve srovnání s nejvyspělejšími zeměmi EU u nás roste podíl online byznysu na celkovém HDP nejrychleji. Počet eshopů na hlavu u nás neobvykle vysoký. Nedávný boom slevových serverů potvrdil, že internetové trendy se u nás často projeví mnohem více, než v okolních zemích.
Nabízíte již svým stávajícím nebo potenciálním zákazníkům vhodné informace nebo i produkty také přes internet? Nebo rozhodnutí využít četných výhod internetu odkládáte a myslíte si, že zákazníci internet nevyžadují? To může být kritický omyl s neblahými důsledky v budoucnu.
Ale samotná existence firemních webových stránek nebo elektronického obchodu nemusí stačit, pokud řešení není dostatečně kvalitní a nenabízí zákazníkům přidanou hodnotu.
Skutečně velké množství eshopů a internetových stránek bez zjevného smyslu existence kladou velké nároky na ty, kteří to myslí s podnikáním vážně. Odborně provedená analýza internetových stránek napoví, kde máte slabiny a jak se s nimi vypořádat, a naopak na jakých silných stránkách stavět. Firemní webová prezentace může nové zákazníky získat, ale také ztratit!
Dle Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) směřuje do internetu třetí největší objem investic na marketingové aktivity firem, po televizi a tisku. Ovšem výhodou internetu je jeho dostupnost i malým a středním podnikům, měřitelnost efektů a zacílení na konkrétní zákatnické skupiny.
Jestli jste doposud pochybovali, že můžete inovací nějak zvýšit odbyt a spokojenost zákazníkům, tak vězte, že prvotní pochyby jsou jen důsledkem obecné nevole lidí něco měnit. Nemusíte hned začít něco prodávat po internetu, důležité je začít s poskytováním vhodných informací, jak po stránce obsahu, tak množství. Jaké výhody svým současným a potenciálním zákazníkům můžete nabídnout?
A začít můžete ihned.
Zdroje:
Publikováno dne: 15. 4. 2012 v kategorii Trendy
Behěm posledních dvou dekád trvale rostla poptávka po konzultačních službách, naproti tomu právní služby zaznamenaly pouze mírný růst až stagnaci.
Ing. Marek Habrnal
Mobil: +420 775 583 783
marek.habrnal@contrust.cz
|
|